T-Mobile mi zablokoval číslo a může i Vám!

T-Mobile mi zablokoval číslo. Proč? Protože z mojí SIM s NEOMEZENÝM tarifem bylo odesláno 4363 SMS. Kolik jich můžeme odeslat z neomezeného tarifu? To se vy ani já nemáme šanci dozvědět.

Stejně jako mnoho lidí, mám u T-Mobilu aktivovanou SIM s „neomezeným tarifem“. Protože potřebuji celkem dost volat i psát, rozhodl jsem se pro neomezený tarif pro sebe, stejně tak pro všechny ostatní spolupracovníky mojí firmy. Je příjemné moci volat a posílat SMS bez hlídání počtu minut nebo zpráv navíc se člověk nemusí dohadovat kdo kolik provolal, jestli ten nebo onen hovor byl nutný a podobně.

Vše fungovalo na výbornou až do pár posledních dnů, kdy mi T-Mobile bez předchozího upozornění kompletně zablokoval telefonní číslo. Důvod? Je na něm neomezený tarif a v jednom měsíci z něj bylo odesláno 4363 SMS, v druhém 8495 SMS. T-Mobile se rozhodl číslo zablokovat i pro volání.

Velice naštvaný jsem volal na zákaznickou linku, kde mi „nebyli kompetentní sdělit žádné další informace, můj požadavek předají a bude mě kontaktovat oddělení, které to má na starost“. „Ne, nemohou mě přepojit na vedoucího nebo managera.“ „Ne, nemůžu dostat kontakt na žádnou odpovědnou osobu“. „V této chvíli pro mě nic dalšího dělat nemohou a bude mě někdo kontaktovat. Kdy? To mi sdělit nemohou.“

Chtěl jsem tedy vědět kolik SMS zpráv nebo minut můžeme jako zákazníci vyčerpat v rámci neomezeného tarifu. „Na to mi nejsou kompetentní odpovědět.“

Volám tedy podruhé a opět se jiné operátorky ptám kolik minut nebo SMS můžeme vyčerpat s neomezeným tarifem. „Můžeme neomezeně, ale v případě, že to bude příliš mnoho, nám T-Mobile může číslo zablokovat.“ Kolik je příliš mnoho podle T-Mobilu? „Takové informace nemá operátorka k dispozici a není kompetentní mi je poskytnout a nemůže mě přepojit ani předat kontakt na nikoho kompetentního.“

Ptám se tedy do třetice. Tentokrát dostávám odpověď, že „počet není pevně daný“ a „vše se vyhodnocuje individuálně“.

Původně měl T-Mobile v podmínkách „neomezených“ tarifů 10 000 minut a 10 000 SMS. Nabízet takové tarify jako neomezené, když neomezené nejsou, se ale nelíbilo ČTÚ a chtěl s operátorem zahájit správní řízení. Načež operátor sám tyto limity zrušil. Viz tisková zpráva ČTÚ: http://www.ctu.cz/cs/download/tiskove-zpravy/rok_2013/tz84_14112013.pdf

Nyní vám ale T-Mobile číslo zablokuje i při mnohem nižším provozu. Pro operátora je takový postup výhodný, protože chce zákazníka dotlačit do dražší varianty – zvlášť, je-li firemní. Ale co my, zákazníci?

My jsme záměrně uváděni v omyl, protože je nám prezentováno jako „neomezené“ něco, co takové není. Navíc se nemáme šanci dozvědět kolik skutečně můžeme bez starostí provolat minut nebo SMS a naše postavení je tedy ještě horší než v době, kdy limit byl nastaven na 10 000 minut a SMS.

Jestli nám T-Mobile zablokuje číslo kvůli dvěma SMS, 20 SMS nebo 2000 SMS. To záleží pouze na jeho uvážení. Takže telefon používejte raději opatrně, jelikož už další zpráva nebo provolaná minuta může být blokující. Kdo ví, možná kdybych poslal o tři SMS méně, bylo by to ještě v pořádku a mohl bych z čísla volat. Dozvědět se to jak ale nemám a pochybuji, že se tohle podaří nyní někomu zjistit.

Každopádně jistotu máme všichni jen jedinou – musíme mít s sebou drobné do telefonní budky, protože kdykoliv bez varování nám může T-Mobile kompletně zablokovat telefonní číslo za to, že jsme si dovolili „neomezený“ tarif až příliš neomezovat. Číslo totiž T-Mobile zablokuje i pro hovory, i když se mu nelíbí odesílané SMS. Navíc se můžeme připravit na to, že odblokování potrvá minimálně několik dní, kdy musíme čekat až nás kontaktuje tajemné oddělení a do té doby se s námi nikdo nemíní bavit.

T-Mobile nás vnímá jenom jako tupé ovce, které může stříhat a nechají si všechno líbit, protože si k nim může dovolit všechno. Ale to je na omylu!

Věřím tomu, že nejsme žádné tupé stádo a nenecháme si to líbit. Prosím, diskutujte a sdílejte tento text s ostatními.

Článek budu průběžně doplňovat o další vyjádření T-Mobilu a ČTÚ, kterému věc oznámím. Děkuji vám za přečtení.


AKTUALIZACE 10.09.2014 v 19:56: Při opětovném volání na zákaznickou linku se se mnou opět nikdo není kompetentní o ničem bavit a opět musím čekat na to, až se mě ono nedostupné „oddělení“ rozhodne kontaktovat, ale dostávám informaci, že telefonní číslo bylo odblokováno. Osobně si myslím, že nejspíš kvůli existenci článku a množství čtenářů. I tak věc předám ještě dnes večer k prošetření na ČTÚ, aby se k tomu také vyjádřil a případně klepl operátora přes prsty.

Ještě si dovolím reagovat na některé komentáře, že tolik SMS může odeslat jedině šílenec, spammer a podobně. Jenom první odstavec této aktualizace má 464 znaků a pokud bych jej chtěl včetně háčků a čárek odeslat v SMS, bylo by to telefonem rozděleno na 8 SMS. Kdybych jej chtěl odeslat 30 lidem (spolupracovníkům, spolužákům, obchodním partnerům), telefon to rozdělí na 240 SMS. Pokud bych podobně dlouhou zprávu odeslal těmto příjemcům jednou denně každý měsíc, tak se na výpisu operátora objeví 7200 SMS za měsíc.

Je celkem normální, že takovými zprávami informují například vedoucí prodeje všechny zaměstnance prodejen o změnách cen, potřebě nějaké zboží vystavit nebo přeskladnit, poslat zpět atd. K e-mailu, tabletu nebo počítači přeci jen nemá přístup úplně každý, ale mobil, na kterém si přečte SMS, může mít s sebou prakticky každý i když pracuje v prašném nebo venkovním prostředí (například u stánku). Navíc základní mobil na volání a SMS jde pořídit do 500 Kč, takže i v případě, že se zničí nebo ztratí, dá se jednoduše nahradit.

Takže i „tisíce“ zpráv na vyúčtování může být ve skutečnosti jen jedna kratší zpráva pár lidem jednou denně.

Každopádně ani mi nejde o to „odesílat statisíce SMS a nic za to neplatit“. A nejde mi ani o žádnou „vyčůranost“. Jde mi jen o to, abych věděl kolik SMS a kolik hovorů tedy můžu z tarifu vyčerpat!

Kdyby mi operátor hned řekl například: „Můžete provolat 8000 minut a poslat 3000 SMS.“ Tak samozřejmě neřeknu ani popel a přizpůsobím se – buď budu odesílat méně SMS nebo se podívám po nabídce, kde mohu odesílat a volat více, pokud bych to potřeboval.

Ovšem teď jsme my všichni v situaci, kdy operátor tyto limity nastavené sice má, ale interně a sdělit je odmítá.Což je stav absolutně nepřijatelný, protože každý zákazník už při uzavření smlouvy má právo vědět jak moc může danou službu nebo výrobek využívat!


AKTUALIZACE 10.9.2014 v 22:46: Do datové schránky ČTÚ byla doručena stížnost na T-Mobile a podnět k zahájení správního řízení s operátorem. Čekám na vyjádření a reakci ČTÚ.


AKTUALIZACE 15.9.2014 v 21:49: Dnes mi volal obchodní zástupce T-Mobilu a dostal jsem e-mail, že ve skutečnosti celé zablokování čísla bylo vlastně pro mé dobro a došlo v této věci ke „komunikačním komplikacím“.

Cituji z e-mailu:„Toto musíme takto učinit, jelikož je to právě ochrana zákazníka, i když to může v některých případech být chvíli nepříjemné. Pokud by někdo takto zneužil vaší SIM a nebyla tam neomezenka, asi by jste nebyl rád, že Vám přijde vysoký účet.“


Osobně k tomu konstatuji, že blbější výmluvu ve snaze uklidnit situaci si T-Mobile nemohl vymyslet. Především blokace, které u všech operátorů provádí takzvané oddělení FRAUD z důvodu ochrany zákazníků, se dělají na základě placeného provozu, nikoliv toho, který má zákazník ve svém tarifu zdarma.

Navíc, když to bylo k mojí „ochraně“, tak proč se o tom se mnou nikdo nehodlal bavit, když jsem žádal vysvětlení a proč nějaká odpověď trvala tak dlouho? A proč najednou T-Mobile v celé záležitosti dělá otočku úplně čelem vzad?

Evidentně si T-Mobile uvědomil, že mu pořádně teče do bot, protože je to „otevřeně venku“, ještě mu hrozí klepnutí přes prsty od ČTÚ a tak zařadil zpátečku a hledá vysvětlení, které bude vypadat co možná nejvíce uvěřitelně.

1 komentář na „T-Mobile mi zablokoval číslo a může i Vám!“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *