„YouTube je rozbitej?!“ YouTube mění pravidla

YouTube není „rozbitej“. Jenom někteří lidé nedodržují jeho pravidla a YouTube, respektive jeho vlastník Google, jehož vlastní nově vzniklý konglomerát Alphabet začal více trvat na dodržování těchto pravidel.

YouTube má Googlu (Alphabetu) především vydělávat peníze. Peníze má od inzerentů – firem a subjektů, kteří Googlu (Alphabetu) platí za reklamu mimo jiné na YouTube.

Inzerenti jsou pro Google (Alphabet) nejdůležitější velké firmy, které vytváří celosvětově prodávané produkty. Firmy, které jsou na trhu desítky a někdy i stovky let a jejichž marketingový plán je dlouhodobý.

Tyto firmy potřebují, aby byla jejich reklama přidávána pouze pod slušný obsah, protože nechtějí své jméno spojovat s vulgaritami a obsahem, který může hodnotu jejich značek i celé firmy poškodit.

YouTube (respektive Google – Alphabet) nemá jinou možnost než začít tvrději prosazovat dodržování pravidel, pokud si chce zachovat významné inzerenty a peníze z nich plynoucí.

Nakonec myslím, že je to krok správným směrem, protože tvorbu pak není potřeba zbytečně omezovat věkem jenom kvůli vulgaritám ve slovníku jejich autora. A nemyslím si, že by jakýkoliv názor nešel vyjádřit slušnou formou – naopak i ostrá kritika může působit ještě ostřeji, pokud jsou zvolená vhodná, ale slušná slova.

A pokud někdo vulgarity potřebuje a nesouhlasí s vyžadováním dodržování pravidel? Pak jedině vlastní server! Dostane 100% příjmů z reklamy (ne jen nějaký podíl jako na YouTube), ale zároveň je taky jen na něm, aby našel jak diváky, tak hlavně inzerenty.

Takže pro všechny, kdo tvrdí, že „YouTube je rozbitej“ je to špatná zpráva, protože „rozbitej“ už zůstane a s vývojem umělé inteligence a rozpoznávání obsahu videa se velice pravděpodobně bude „rozbíjet“ ještě víc.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *